Karriär - är det det jag gör nu eller?

Ja, inte vet jag. Nu har jag iaf fått en chefstitel och det känns faktiskt både läskigt och spännande på en gång. I praktiken innebär det att jag ska fortsätta göra det jag har gjort hittills plus lite till. Så även om titeln är ny så är det mesta bekant, till en början iallafall. Sen kan det bära av åt lite olika håll beroende på vad jag själv vill! Det har definitivt sin charm att jobba på ett litet företag!

Ska jag vara ärligt har jag lite problem med just ordet "chef"...det känns lättare och inte lika kravfyllt att säga "ansvarig". Snacka om att vara hjärntvättad med samhällets förväntningar på vad en chef gör och är! Jag måste skapa mig mitt eget sätt att chefa på!

Nu återstår det att vara lite besvärlig och prata lön igen vilket är rätt knepigt, speciellt när jag har en så stark känsla för företaget och min chef. Mitt fack när jag pratade med dem tyckte jag lät som en arbetsgivare när jag resonerade om lönen, typ "man hugger ju in där man kan och det är väl inget märkvärdigt"...;-D

Skärpning där! Eller som jag sa till sambon när han tyckte jag skulle vara ödmjuk; "ödmjukhet blir ingen rik på."

Som om det skulle vara mitt mål i livet då. Jomenvisst.

Kul är det iaf, jag ser framemot att få jobba med det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0