Ensam hemma

Jag är ensam hemma tills imorgon och jag njuter verkligen. Inte för att sambon är bortrest utan för att jag får tid att reflektera, sitta i tystnaden och skriva, titta på regnet som faller på altanen...sånt gör mig lycklig och i balans. Jag behöver tid för mig själv.

Förra veckans turbulens med jobb och en mage som reagerade på Zoloft är över, nu är läget under kontroll igen. Jag kommer börja jobba deltid med mina nya arbetsuppgifter och inom den inriktning som jag och min chef diskuterade under utvecklingssamtalet. Förresten, har ju inte berättat om det! Utvecklingssamtalet! Det gick fantastiskt bra och jag fick faktiskt en tår i ögat när jag förklarade för honom hur glad jag var över att fått just detta jobbet. Det är inte alla som skulle ha accepterat en sån som mig. Gjorde ju den erfarenheten i 2 tidigare jobb (till deras försvar kan jag säga att jag inte hade samma självinsikt då som nu vilket försvårade saken) och den rädslan satt kvar länge.

Men nu är jag accepterad och därmed har mitt självförtroende och självkänsla vuxit enormt. Min chef ser min bakgrund som en fördel för som han sa "du har liksom känselspröt som du känner av människor med och hjälper dig att bemöta dem på rätt sätt..." Det uppskattade han enormt mycket. Han hade faktiskt ingen kritik att komma med övht angående mitt jobb! Bara beröm. ;-)

(Nu regnar det så mycket att det studsar på altanen.)

Så nu när jag är ensam hemma så ska jag njuta av att livet faktiskt är riktigt behagligt, ja man skulle nog kunna kalla mig för lycklig!

Till er som är på platser i livet där tillvaron är uppriven, självkänslan sviktar och det känns allmänt jobbigt vill jag bara säga: -Håll ut! Det kommer vända om ni tar tillfället att se motgången som något att lära av. Ta en dag i taget och rätt var det är har ni tagit er ur det, ännu lite lyckligare, ännu lite starkare. Kan jag så kan ni!

På återhörande!

Kommentarer
Postat av: M

Särlek!

2008-06-16 @ 22:10:30
Postat av: Stina

Underbart att höra! :)

2008-06-17 @ 12:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0