Solskenshistoria (kisse på rymmen)

Ja, jag är en riktig sucker för katter. Jag medger! Skyldig!

Men såna här historier bara älskar jag! Så här kommer den.

I går fick jag mejl från grannen om att hennes väninna P i trappen längre bort hade tagit in en katt som verkade övergiven. Den hade trängt sig in tillsammans med henne när hon skulle ner i tvättstugan. Den var lite tilltufsad och väldigt hungrig men i övrigt i gott skick. Den såg dessutom ut att vara dräktig för tuttarna var lite rosa och magen stod ut på sidorna. Kattrescue 911 började genast dra igång stora djungeltrumman för att hitta hemmet till katten igen. Uppenbarligen var det en katt som varit inne tidigare för det tog inte lång tid innan hon låg och vräkte ut sig på köksbordet hemma hos P, det måste finnas en matte/husse någonstans som saknade sin kisse!

Telefonerna glödde, polisen och jourhem för katter tillkallades. Fanns det någon ID märkning? Vad skulle hända med kattungarna? Osv osv. När det gäller katter finns inga gränser för engagemanget!! Men den här gången var det min granne S som höll i trådarna. Jag var bara rådgivande.

Idag skulle lappar sättas upp vida omkring med en bild på nämnda kisse och telefonnnummer till upphittaren. Men när jag fick en nyck och gick in på Blocket så såg jag genast en bekant nuna! Det var ju Kisse! Jag slängde mig på luren och ringde matte. Det visade sig att de bodde på samma gata, i trappen mittemot! Jag guidade henne till P som bor tre uppgångar bort och hängde med på telefon när hon plingade på dörren...

Det tog ett par sekunder innan dörren öppnades men sedan tog det inte lång stund innan jag hörde "Det är L!!"....sen blev det bara tyst och matte brast i gråt...

...jag stod och höll i telefonen och bara rös.

Det visade sig att katten var en innekatt som smitit ut för en vecka sedan, hon var inte dräktig - bara tjock! ;-)

Åh, sånt här gör mig så lycklig. Det finns ingen bättre känsla än när man kan hjälpa någon annan.

Lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0