Lycka!

Här har ni en lycklig Isolde! Har nu jobbat två dagar på mitt nya jobb och det känns precis rätt. Det känns sådär så man längtar tills nästa dag så man får lära sig massa nytt igen! Tänk att ett arbete kan vara roligt! Har alltid sett det som ett nödvändigt ont för att klara livhanken och mina tidigare jobb har onekligen känts så.

Men tänk att min förra chef som kallade mig för teknisk inkompentent och andra mindre smickrande saker kan stoppa upp de orden nånstans för DETTA KLARAR JAG!! Och jag kan göra det BRA!! Fy för gamla stofiler till chefer som inte kan ta kritik och som behandlar en nyanställd och nyexad ingenjör på det viset som Mr M gjorde.

Men nu är det är nästan så jag måste nypa mig själv, tänk att jag äntligen har hamnat rätt! Bland folk som uppskattar samma saker som jag och som behandlar mig som människa och inte maskin. FANTASTISKT!!

Visst, jag är fortfarande nervös. Och jag hade en fruktansvärd ångest inför första dagen, sov inte mycket den natten kan jag säga. Men denna gången "gav jag inte upp" mitt i natten som jag brukat göra dvs säga till mig själv att jag skippar att göra det som jag tänkt och ställer in det så jag får sova istället. Jag kom iväg, halvdöd, men jag gjorde det!

Sen är mina tankar ofta på annat håll när jag pratar med någon, jag oroar mig för att få panik mitt i ett möte t.ex. men jag låter ångesten finnas där, känner hjärtat bulta men låter det vara. Har en Stesolid i fickan och behöver jag så lägger jag den bara under tungan och den verkar direkt! En trygghet som gör att jag kan slappna av lite lättare.

Men jag har bestämt mig nu. Oavsett hur mycket ångest jag kommer ha på nätter eller dagar så ska jag fixa detta för det är så vansinnigt roligt. Så jag är redo att gå i närkamp med mina spöken.

Hoppas det kan inspirera någon därute!!

Kram på er.

ps. Första dagen skålade vi i champange för att fira min ankomst! Inte dåligt va? ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

...grattis! kul att höra, gläder mig med människor som lyckas hitta ett jobb där dem trivs : )

2007-04-04 @ 19:18:10
URL: http://mersocial.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0