Zoloft del 7

Äntligen fattade jag hur man ska komma in på bloggen under flytten på blogg.se! Tjoho.

Här kommer en liten medicineringsrapport:

Äter nu 100 mg om dagen och har så gjort i cirka 5-6 veckor. Det fungerar bara, har inga biverkningar. PMS:en har blivit bättre men inte lika bra som när jag åt Citalopram. Blöder mindre än när jag åt dem och det är mer normalt för mig. Känns bra. Värken har mildrats även med Zoloften.

Psykiskt så är jag bra mycket stabilare än innan jag medicinerade. Är inte i nåt lyckorus på något sätt utan det handlar mer om att sömn och vardag fungerar bättre. Kan lättare hantera sådant som gjorde mig orolig förut. Har mera motståndskraft rent generellt. Det ständiga fokuset på vad som händer i kroppen är borta och jag kan därför koncentrera mig på vad som händer i livet! Inser att jag missat så mycket pga av min ständiga fokusering på mig själv.

Har samåkt med andra och dricker kaffe igen. Blir inte dönervös när hjärtat slår dubbelslag. Kan bestämma träffar tidigt nästa morgon. Inte utan lite oro men det fungerar! Ju fler gånger det gör det desto lättare kommer min hjärna ha för att lära om.

Sambon min är bortrest en vecka och det är underbart, tempot har gått ner betydligt och jag tillbringar dagarna med trädgårdsfix och slapp. Min käraste har ett högt tempo i vardagen men jag måste ta mig till att reflektera och fundera över vart jag är på väg i livet. Nu kan jag göra det.


Kort sagt, allting fungerar bra och jag kommer fortsätta medicinera framöver. På semestern tänkte jag utmana min agorafobi på riktigt. Återkommer om det.

Kram till er alla från Isolde i solstolen på altanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0