Zoloft del 6

Det här inlägget kunde lika gärna heta Setralin Ranbaxy för jag bytte till det förra veckan. Vilket jag inte skulle ha gjort. Jag mådde klart sämre på en gång! Jag vet, den verksamma substansen är densamma i både Zoloft och Setralin men hjälpämnena skiljer dem åt. Något förändrades iallafall och idag bad jag läkaren skriva ut Zoloft istället. Dyrt som fanken men det funkar ju bättre på mig så då är det värt det.

Är oerhört tacksam för min underbara läkare som alltid lyssnar på mig! Tack K!

Imorgon tar jag Zoloft igen, får se hur det utvecklar sig.

Kommentarer
Postat av: Stina

Hoppas du får till det med Zoloften! Varför bytte du till Setralin då? Jag åt Cipramil när jag åt medicin, vilket funkade toppen på mig.. förutom i början när jag fick svårt att sova, darrningar i benen och lite illamående. Men det gick hyfsat snabbt över ändå.

Nu närmar sig flytten.. blir det nu i helgen? *spännande*

Kram!

2008-04-08 @ 11:19:02
Postat av: Isolde

Setralin kostar väl 1/6 av Zoloften och skriver inte läkaren "får ej bytas ut" på receptet så kan de på apoteket byta ut den mot likvärdig medicin beroende på vad som är billigast för tillfället.

2008-04-08 @ 12:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0