Tack

  • För att jag klarat 2 mycket intensiva veckor på jobbet, trots panikkänningar har jag härdat ut.
  • För att sömnen fungerar allt bättre efter flera års sömnproblem, speciellt bestämda tider har varit svårt. Nu vaknar jag visserligen ibland mitt i natten men har god hjälp av mina Lergigan. De har hjälpt mig få livet åter. Är inte lika paniskt rädd för att inte klara av dagarna nu.
  • För att jag återhämtar mig så snabbt efter riktiga svackor rent mentalt och fysiskt.
  • För att jag valt jobb med magen. För att alla dagar känns lika bra då jag tycker det är lika trevligt att gå till jobbet vare sig det är måndag eller fredag.
  • För att min tillsvidareanställning börjar om en vecka.
  • För att jag har en stark och frisk kropp som låter mig göra det jag vill i livet (och som dessutom är oerhört vacker ;-) )
  • För de hälrliga stunder jag och min särbo har.
  • För att jag börjar inse att min älskade inte kan göra mig lycklig, det är bara jag som kan göra det.
  • För att jag äntligen insett vad mina problem är, bara det man erkänner kan man göra nåt åt!
  • För att jag kunde säga emot "svärfar" utan att känna mig mindervärdig och rädd för hans reaktion. Tjoho!!
  • För att jag fått börja på en KBT kurs och träffat andra med panikångest och agorafobi. Visserligen skräms jag av hur lite psykologen kan men otroligt trevligt att möta andra med samma problem. Man är inte ensam.
  • För min nyfunna nätväninna Stina som börjat blogga och som jag hoppas få möta IRL en dag, om hon törs. ;-)

Kommentarer
Postat av: malve

Det låter ju väldigt positivt! Och det är ju sant att man först måste inse sina problem innan man kan rätta till dem.
Hur jobbar ni med panikångest i grupp?
Hoppas du får en bra söndag! kram:)

2007-09-23 @ 10:20:23
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Stina

Åhh... gulledig.. Ja, det skulle jag gärna göra! Jag tror att vi skulle ha en himla massa att prata om irl! :)
Och "hurray" till alla positiva tack! Det är så viktigt att också se det positiva, fokusera framåt och
på de bra sakerna. Det verkar förresten väldigt spännande det där med KBT-kursen! Det vill jag gärna höra mer om, om du vill berätta om vad ni gör där!
Kram!

2007-09-25 @ 16:06:54
URL: http://livsinsikter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0