Vilket mörker...

Så kom det då. Höstmörkret. Aldrig har jag väl känt av så mycket att årstiden har växlat. Förmodligen beror det till största delen på att jag befinner mig inomhus hela dagarna. Tidigare har jag alltid promenerat kring lunchtid och på så vis fått i mig en gnutta ljus. Energin är som bortblåst, när jag kommer hem från jobbet är det bara återhämtning som gäller. Att tvätta o städa i veckorna känns helt plötsligt omöjligt, att ta sig i kragen och åka o träna känns om möjligt ännu omöjligare.

Bah!!

För att råda bot på det här depperiet ska jag investera i en s.k. "dagsljuslampa", antingen via jobbet eller privat. Vi får se vad det blir. Nåt måste göras. Lunchpromenaderna måste utökas och likaså motionen. Det här går inte längre.

Har dessutom kommit in i en fas när jag vaknar vid 4-5 på morgonen och inte kan somna om. Det har nog mest med jobbet att göra, varit mycket nytt den senaste tiden. Många deadlines. Mycket ansvar. Som tur är så varje intensiv period avlösts med en lugn och det behöver jag verkligen. Men just nu får jag kämpa för att hålla viljan och lusten uppe, suget efter att bara stanna hemma och ligga i sängen är stor ibland. Speciellt innan mens, så påtagligt att jag funderar på att medicinera med SSRI för att se om det kan hjälpa. Tydligen kan även en låg dos hjälpa mot PMS/PMD.

Så just nu har jag inte så mycket energi till att blogga. KBT-kursen har jag missat 3 ggr, en pga sjukdom 2 pga jobb. Men det känns nästan likabra för jag orkar helt enkelt inte med mer just nu. Får se hur jag gör framöver. Den största behållningen var att träffa de andra och dem kan jag hålla kontakt med ändå.

En liten ljusglimt i allt elände är att jag bokat biljetter till en konsert för särbon och mig! Första gången på flera år som jag överhuvudtaget törs planera och köpa biljetter i förskott!! Och det kändes så skojigt att jag t.o.m glömde bort min rädsla för att sitta i mitten i en bänkrad...det kom jag på efteråt...haha...får väl se hur det går...;-)

Nej, nu måste positiva Isolde fram igen. Jag vänjer mig vid mörkret oxå, jobbet kommer gå finfint och löneförhandlingen som väntar kommer gå ännu bättre, sen är det bara låta hösten passera. Efter den 13 dec blir det väl ljusare igen?? Är det inte så??

Kram på er. Har någon energi över så SKICKA!! På posten...adress kan erhållas vid intresse.

oVer anD oUt




Kommentarer
Postat av: malve

Har tyvärr ingen energi att dela med mej av, men kanske efter min vecka på Öland :)

När man som mest behöver motionen så orkar man inte...lite typiskt.

Jag märker fortfarande av svängningar före mens, trots att jag äter en hög dos SSRI, men det kan nog variera. För mej har SSRI:n gjort att min lägstanivå har höjts. Och ångesttopparna har kapats. Däremellan tycker jag att det är som vanligt.

Visst är det härligt när man kommer på att man glömt bort att planera för panikångesten! lycka till på konserten!!
kram:)

2007-10-29 @ 08:57:32
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Stina

Har du provat rosenrot? Förvisso defintivt inte lika effektivt som SSRI, men receptfritt och jag tycker faktiskt att det funkar! Det brukar jag alltid köpa hem så här på hösten, och jag gled ju ner i en svacka nu några veckor, men började genast äta Rosenrot och jag är mycket, mycket piggare!

Lycka till på löneförhandlingen! Och DUU!!! Vad härligt att du inte ens tänkte på panikångesten, bänkrader och nära ut när du bokade! HÄRLIGT!! :)

Kram!

2007-10-29 @ 16:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0