Dåsig och trött

Det har varit en bra dag idag. Trots mensvärk på jobbet. Som tur var satte det igång först på kvällen så jag slapp ha så ont så jag tror jag ska kräkas på jobbet. Men jag välkomnar faktiskt smärtan för den jordar mig, den får mig att inse vad som är viktigt i livet - att må bra. Det är inte viktigt att hinna med allt på jobbet. Det är viktigt att vara frisk. Punkt. Så jag välkomnar min smärta för den lär mig nåt. Men ok, jag erkänner, när det bli för jobbigt tar jag Citadon. Och då blir jag såhär, trött och dåsig. Avslappnad. Smärtan smälter bort men intrycket består.

Det viktiga i livet är att vara frisk.

Idag vill jag tacka för 1) min löneökning på 21% 2) att jag fick en dagsljuslampa genom jobbet 3) min underbara jobbarkompis M som underhåller mig via MSN om dagarna 4) min kropp som fungerar som en klocka. Tack.

Jag ber en bön om att "min" präst ska återfå sin hälsa, hon råkade ut för vad man trodde var hjärnblödning och är nu sjukskriven på obestämd tid. Jag tänker på dig L. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0