Zoloft del 4

Nu har jag ökat till nästan 50 mg och jag måste säga att jag har mindre biverkningar nu än när jag åt Citalopramen. Mindre huvudvärk och inget illamående. Drömmarna har blivit lite bättre men inte bra. Får se om det ger med sig. Magen är densamma, trög. Åt en rejäl omgång med linfrön förra veckan vilket resulterade i en halvtimme på toaletten på jobbet. Måste försöka hitta en optimal dos för mig.

På det hela är jag alltså nöjd med Zoloft, så här in i andra veckan av min medicinering.

Nu är det bara 3 veckor kvar innan vi flyttar till hus och jag hoppas jag har stöd av Zoloften under omställningen. En sak är säker - jag ska fixa detta!

Kommentarer
Postat av: Tusse

Härligt att du kämpar på! Du vet väl att biverkningarna är värst de första typ fyra veckorna och att de mattas av för de allra flesta sedan?

Kram!!

2008-03-25 @ 09:10:26
Postat av: Isolde

Jadå, jag åt Citalopram i nästan ett halvår! Så nog borde mardrömmarna försvunnit på den tiden. Det har faktiskt blivit bättre nu. Jätteskönt.

2008-03-25 @ 16:25:36
Postat av: byron

Hej!

Hittade till din blogg eftersom jag också lider av panikångest.
Det känns tryggt och som en bekräftelse att veta att jag inte är ensam.
Började på kognitiv terapi för nästan 2 veckor sedan och jag är glad att jag tagit det steget.

2008-04-01 @ 08:51:25
URL: http://gatto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0