Citalopram del 7 alt. Zoloft del 1

Jag pratade med min läkare idag och vi kom överens om att jag ska prova Zoloft istället. Dels för att se om magen blir bättre (jobbigt att springa runt och lägga kaninpluttar hela dagarna)  och dels för att se om mina mardrömmar kan avta. Har väldigt intensiva drömmar som behandlar min agorafobi, drömmer om att jag är bortrest och inte kan ta mig hem. Jämt, jämt, jämt.

Imorgon hämtar jag ut nytt recept på Zoloft 25 mg och tanken är att jag ska upp i dubbla dosen så småningom. Men som ni vet tar det nog ett tag...

Kommentarer
Postat av: Zelion

Vet du, för mig funkade inte Zoloften alls bra. Fick jättejobbiga svettningar bla utav den.

Citalopramen var jag inte helt nöjd med heller. Men den rena Cipramilen, orginalet, fungerar kanon!
Dom säger ju att Citalopramen och Cipramilen skall vara identiska, men jag köper inte riktigt det. Varför känner jag i så fall skillnad?

Nu håller jag på eget initiativ på att trappa ned från 20mg till 10.

Kram!

2008-03-16 @ 22:41:34
URL: http://zelion.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0