Zoloft - del 9

Jag äter fortfarande 100 mg av Zoloften och just nu mår jag faktiskt sådär...vet inte om det beror på stressen med renoveringen eller om det är medicinen. Märker att jag har en hel del katastroftankar och diverse beteenden som kommer när jag mår sämre. Magen mår bättre nu men helt bra är det inte. Tar jag en Ipren måste jag ta en Zantac eller liknande för att inte få ont. Men det värsta är nog att jag har svårt att få orgasm! Skitskumt är det! Men en känd biverkning.

Så frågan är vad man gör? Orgasm eller ångest? ;-D

Positivt är iallafall att mensvärken är mycket bättre, har lite mildare värk och mer långdragen men jag blir inte alls så dålig som jag var för ett år sedan.

Jag har haft kontakt med Pfizer angående mina magproblem (se inlägg 8) och de vill kontakta min läkare men jag vet inte, det känns lite olustigt att de ska diskutera min medicinska historia. Eller vad tycker ni?

Idag blev det väldigt privat, hoppas ni inte misstycker! ;-)

Kram på er.

Kommentarer
Postat av: malve

Jag äter Citalopram och i början var det nästan omöjligt att få orgasm, men sedan vände det och nu går det lättare än någonsin :-). Kanske för att jag har blivit lugnare i mej själv också.



Jag tycker att det låter jättebra att Pfizer vill engagera sej så i ditt magproblem. För dem är du nog mest ett symptom och läkaren är säkert diskret. Fast det är ju lätt att tycka när det inte gäller en själv...



2008-07-26 @ 09:52:31
URL: http://malve-mittilivet.blogspot.com
Postat av: Tusse

Jag kände också av det där i början när jag åt Zoloft - alltså svårare att få orgasm. Men det blev bättre igen, efter ett tag. Vet inte hur eller varför, men de flesta biverkningar går ju över efter några veckor. Men det var trist medans det varade...



Kram på dig!

2008-07-31 @ 08:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0