Renoveringsstress

Är vad jag känner nu. Inatt drömde jag om att vi målade garderobsluckor och slipade vägg. Har känt mig olustig i ett par dagar nu och inser att det beror på att vart jag än går i huset finns något som ska göras. Hur fanken värjer man sig undrar jag!? Det går liksom inte att komma undan, hur man än gör. Enda alternativet är att åka härifrån. Just nu måste jag erkänna att jag längtar tillbaka till min egen lägenhet...första gången på 4 månader. Vill dra mig undan och pula med mitt. Vara ensam.

Imorgon blir det till att dra ner tv antenn i källaren så jag kan krypa in där och bara vara. Titta på lite film, läsa, surfa och glömma att vi bor i ett hus som ska renoveras från golv till tak typ.

Och just nu går räntan för både huslån och el bara uppåt...känns SÅ roligt att vara nybliven husägare. Usch, känner mig som en riktig gnällfia idag.

Nu går jag och lägger mig och hoppas på en bättre dag imorgon.


Frid.


Kommentarer
Postat av: malve

Välkommen till husägarnas verklighet. Man blir aldrig färdig känns det som.



Men fördelarna överväger ändå, ju.

2008-07-10 @ 12:04:14
URL: http://malve-mittilivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0