Å vi jobbar o jobbar...

Ja, det sammanfattar nog vår semester  - renovering. Men det är otroligt roligt även om det tidvis känns jobbigt. Som igår t.ex. när två noviser skulle lära sig tapetsera. 10 timmar höll vi på med ett rum...men nu kan vi så nästa gång går det fortare! Snyggt blev det iallafall även om det tog tid!

Idag har jag dock tagit paus från renoverandet, har känt mig aningen stressad av att dagarna springer iväg så fort. Tycker det är obehagligt att känna att man knappt hunnit gå upp innan det är dags att gå och lägga sig. Det blir nog så när man är inne i något man tycker är roligt! Så otroligt nog har jag blivit morgonmänniska, är uppe med tuppen och äter gröt och läser tidning. Men som sagt, inte idag. Jag behöver vila också.

Positivt i att vi renoverar är att jag och sambon verkligen funnit varandra igen. Det känns underbart. Detta är vårt hus och vi har en gemensam framtid. Märker att jag har en helt annan bas att stå på, jag följer inte med i hans humörsvängningar utan väntar ut honom för han vänder väldigt fort. Han är en man med humör nämligen! Man skulle kunna tro att han har ständig PMS! ;-D

En sak är säker, vi kompletterar varandra jäkligt bra! Svårigheten för oss har varit att se våra olikheter som något positivt, nu kan vi det och accepterar att vi är som vi är. Det är en stor framgång för oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0