Att må bra är det enda som gäller

Idag fick jag ett sånt där uppvaknade igen som man bara får när man mått riktigt, riktigt fruktansvärt jävla fucking dåligt. Så där så man är sekunder från att ringa 112 och begära ambulans.

Jag hade ingen aning om att magkatarr kunde göra så FRUKTANSVÄRT ont!

Det började med mensvärk kl 7 så i vanlig ordning tog jag en Ipren samt en halv tablett Citodon eftersom enkom Ipren inte brukar hjälpa. Somnade om och vaknade vid 9 och gjorde om samma sak. När det gäller mensvärk är det hellre lite för mycket än för lite som gäller. Vid halv elva tiden fick jag något otroligt ont i magen. Det gjorde så ont att jag hade svårt att andas! Smärtan strålade ut i ryggen och benen och jag fick givetvis panik. Var döblöt av svett.

Jippiejävlakajej.

Ringde husläkarmottagningen som sa det kunde vara magkatarr och TACK GODE GUD att jag hade medicin hemma. Det hjälpte.

Känslan när smärtan försvann går inte att beskriva. Allting annat i livet blir så banalt när man har så ont, så ont. Mina tankar går till dem som lever med kronisk smärta. Vilken bedrift!

Nu mår jag bättre, totalt utmattad men vid gott humör. Nu kan inget stoppa mig! På privatfronten händer nämligen stora saker men mer om det i helgen när jag vet mera.

Fred och kärlek till er alla och kom ihåg - utan hälsan ingenting.

Kram.

Kommentarer
Postat av: Stina

Ja, något som man tar för självklart (hälsan.. som ju man inte alltid månar om i varje situation annars..) kan få en att verkligen omvärdera. Saker kan ju verkligen tappa betydelse när något påverkar det självklara (hälsan).

Hoppas du mår ännu bättre idag!

Kram!

2008-01-16 @ 09:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0