Överraskningen

Hej på er allesammans! (Om det nu finns någon som tittar in här fortfarande...)

Jag vill bara tala om att jag lever, och mår faktiskt bra! De första månaderna av graviditeten var jag RIKTIGT under isen, har haft konstant diarré i nästan 4 månader och varit trött som få. Magen har verkligen krånglat och det har varit svårt att båda äta och laga mat. Har inte haft lust eller ork att göra någonting på kvällar och helger, det har bara handlat om mat, sömn och motion för min del. Givetivs har detta gjort det svårt att glädjas åt graviditeten vilket har medfört vissa skuldkänslor hos mig. Har vidare haft svårt att läsa böcker om graviditeten eftersom det överallt står hur jäkla lycklig man är när man känner första sparken osv...så jag har bara försökt leva mitt liv och inte tänka för mycket på barnet i magen.

Men nu har det vänt!

Nu kan jag äta nästan som vanligt igen, av nån anledning tålde jag inte mjölk i början men nu verkar det som om min favoritdryck går ner igen! *lycka*

Nu när magen fungerar så fungerar även livet bättre och jag har till min stora glädje börjat känna lite lycka. Det har varit riktigt jobbigt att inte göra det!!

I onsdags var vi på första ultraljudet och det var sannerligen en upplevelse, jag skulle ha kunnat lega där hela dan och bara tittat....så fantastiskt det var att se små armar och ben sprattla där inne...till vår stora förvåning var det inte bara en bebis därinne utan TVÅ!!

Vi ska ha tvillingar!!

Det känns så fantastiskt roligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen, måste nypa mig ibland för att förstå att det är sant! Jag har hela mitt liv anat att jag skulle få två bebisar och så blev det!! Min älskade mormor var tvilling och hennes syster finns fortfarande i livet. Mormor betydde allt för mig och jag tror detta är ödet....jag för hennes arv vidare. <3



Att få tvillingar innebär att min sambo kommer behövas i större utsträckning än när man få en bebis, jag ser framemot vårt samarbete kring barnen och jag tror detta är precis vad vi behöver i vårt liv! Vi får båda våra barn på en gång!

Jag tackar Gud och Universum att vi får de här gåvorna i vårt liv nu.

Önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!!

Kommentarer
Postat av: malve

Så spännande med tvillingar!!! Jag tänkte faktiskt på dej häromdagen och undrade hur du hade det.



Sköt om er och ha en bra jul!

2008-12-12 @ 10:12:36
URL: http://malve-mittilivet.blogspot.com
Postat av: Karin

Två stora grattis till er!! Jag tror du gör rätt i att bara försöka leva. Alla reagerar inte lika, alla göra inte lika o alla mår inte lika. Så lev som du känner, och strunta i böckerna. Du gör ett jättebra jobb!!

//En trogen bloggföljare

2008-12-13 @ 09:32:29
URL: http://litens.blogg.se/
Postat av: Tessi

Stort grattis!



Jag önskar dig all lycka!!



Kram

2008-12-18 @ 17:43:27
URL: http://tessisfunderingar.blogg.se/
Postat av: Stina

Såååå fantastiskt att höra! Önskar ett ert stort lycka till och vill säga ett varmt härligt GRATTIS!



Vilken överraskning! :)



Kramar

2009-01-02 @ 15:25:00
Postat av: Clara

Nu har jag läst alla dina inlägg från start,jag har gråtit,skrattat och känner lite hopp inför framtiden.

Jag känner igen mig i sååå mycket av vad du skriver om PÅ och GAD,min medicin fobi,min trygghetskänsla i mitt hem plus massor av andra saker.

Vad glad jag blir nu när jag ser att du ska få tvillingar ,jag kan ju förstå att du varken har tid eller lust att blogga , men jag önskar att du vill fortsätta,det hjälpte mig mycket att se att det går att bli frisk.

Du skulle skriva en bok om dig,ditt liv och panikångesten,du skriver superbra.

Ha det gott,kram.

2009-01-26 @ 10:47:16
Postat av: Gunilla

Oj vad kul att läsa detta. Brukar kolla in på din sida ibland.

2009-01-26 @ 14:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0