Rätt eller fel? Måste man veta det?

Hjälp mig att inte lägga över min oro och ångest på L. Hjälp mig se skillnaden på våra problem och mina problem. Hjälp mig inse att jag inte kommer hamna i samma situation igen som när vi skildes åt.

Igår var vi lika trötta och slut båda två, vi jobbar ju praktiskt taget dygnet runt nu med flytt och städning och uppackning och trädgårdsfix - allt på en gång. Det funkar inte. Igår kom första grälet och jag slungades in i en dimma av ångest över mitt beslut att ta det här steget. Sov dåligt.

Idag råder inga tvivel om att detta är rätt men jag önskar jag kunde lita mer på min egen förmåga och vara övertygad om att vad som än händer så kommer jag inte bli den passiva, självömkande, destruktiva person jag var tidigare.

Jag ska fixa detta.

Imorgon tar jag ledigt. Behöver det.

Kommentarer
Postat av: Stina

Klart ni fixar det här! Lyssna på kroppen och hjärtat och säg ifrån om det blir för mycket, istället för att bara köra på. Låter som en bra ide att ta en ledig dag. Och glöm inte bort glädjen! :)

2008-05-05 @ 13:53:18
URL: http://livsinsikter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0