En svår nöt att knäcka

Vid nåt tillfälle så jag fick för mig att jag var allergisk mot nötter. Det började nog med att min pappa skrämde upp med med en berättelse om hur en kompis till honom höll på att dö när han helt plötsligt blivit skaldjursallergiker. Läpparna svullnade upp och han kunde inte andas till slut. Och givetvis hade han själv känt av något liknande, ni vet den där saften från kräftor som riktigt svider kring munnen...ja, sen dess har jag inte ätit kräftor för tänk om det är ärftligt?! Har min pappa känt av allergi så kan väl jag oxå göra det?

Och så helt plöstligt så hade jag fört över den rädslan på nötter. Vilken jubelidiot man är. Men vid det här laget har man accepterat sin hjärnas nycker och förstärkt rädslan genom att helt enkelt unvika alla typer av nötter.

Men se nu är det slut med det. Har köpt en påse med blandade nötter...får se om jag överlever kvällen. Tar småbitar och ser hur det går.

Haha...undrar vem som är den största nöten....jag eller de i påsen?

Kommentarer
Postat av: katarina

JAG ÄLSKAR DIG. har aldrig blivit så lycklig i hela mitt liv. har PRECIS samma problem. fick en panikattack när jag åt kräftor sist och har vägrat skaldjur sen dess och nu har jag även fått för mig att nötter är lika illa.



fy fan. så jävla skönt att bli bekräftad. jag trodde jag var ensam om just det här och så sitter du nån annanstans och har tänkt exakt samma sak. tack för att du skrev det. min dag är räddad. <3



(jag har lite panik nu, därav känslostormen, irrationellt hurra!)

2009-11-30 @ 18:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0