Ambres

Har just tittat på en SVT dokumentär som handlade om Sture Johansson som i 30 år blivit "hemsökt" av en vis man som kallar sig för Ambres. Jag blev helt betagen för allt han berättade gick i linje med den uppfattning om livet, döden och universum som jag själv har bildat mig under de senaste sex åren sedan jag fick min första panikattack.

Det kändes jätteskönt att få sin egen uppfattning om livet validerad! Har beställt filmen med Ambres nu och ser framemot att få ta del av mer hans kunskap.

Läs mer här!

Kommentarer
Postat av: Stina

Just ja, den hade jag ju tänkt se! Såg att den går i repris några gånger, så jag ska se den nästa gång den går! Tack för tipset!

2007-11-26 @ 14:36:40
Postat av: Stina

Du, boken (Christers..) finns på Bokus! Hittade den endast där och så från hans hemsida.. men som sagt, Bokus.

Och japp, man måste minsann vara stark för att orka. Kanske är det också en knäckfråga.. det där att man är så stark, och kanske starkare än man behöver vara..

Kram!

2007-11-26 @ 14:48:12
Postat av: malve

Tack för tipset. Jag har sett den nu och blev helt tagen
- så mycket som jag anat i mej själv.
såg den på datorn men ska se den igen på tvn.

2007-11-27 @ 11:48:39
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0