Är det min tur nu?

Efter två månaders arbetslöshet så har jag fått ett nytt jobberbjudande! Var på en intervju för ett tag sen och det klickade med personen jag ska jobba med. Det kändes så härligt och roligt att träffa en människa som har samma bakgrund som en själv, dvs brokig! Någon som inte heller gått raka vägen från A till B i livet utan har gjort lite omvägar och ser positivt på det. Sånt behöver jag.

Nåväl, jag fick alltså jobbet. 80 sökte och 2 blev utvalda. Det är ju helt fantastiskt! Det enda smolket i glädjebägaren var lönen, tidigare har jag blivit erbjuden högre löner men då har även kraven varit högre än de är nu. Och höga krav är inte vad jag behöver just nu. Jag behöver känna att vingarna bär, att jag klarar mig själv, att jag får tillbaka den förlorade Självkänslan. Tror jag kan få det här bara jag sväljer stoltheten och går in med lite lägre lön. Saken är den att den kommer höjas när jag får fast, "lita på mig" säger chefen. Jag gör inte det än, men tar jobbet ändå. För nu är det min chans att landa i livet.

Förstår inte varför jag ska vara så fixerad vid lönen, man jämför sig med andra som har bättre och vill vara "lika bra". Men mitt värde ligger ju inte i pengarna, inte i min prestation. När ska jag inse det?

Nej, nu är det bara att köra på. Ser framemot att lära känna nytt folk och få lära mig massor av saker av J.

Men nu blir det en ordentlig städdag, har varit lite låg den senaste veckan och då växer dammråttorna snabbt. Men nu ska de ut och det med besked.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

helt underbart att höra dig så glad..=). Återigen, Stort grattis till jobbet!

2007-03-15 @ 13:48:03
URL: http://tusse.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0