Osho Zen Tarot

Eftersom mitt tips angående boken "Ingen panik" till min stora glädje gick hem hos  signaturen Alexandra så kommer här ytterligare ett tips!

I stunder när jag känner att jag tappar riktning i livet, när modet sjunker, när orken tryter och livet känns allmänt eländigt tar jag fram min Osho Zen Tarot kortlek. Den är till bredden fylld med visdom typ "mindfulness" och alltid lär jag mig något nytt. Ibland tar jag ett kort och mediterar över det och det som alltid är så slående är hur passande korten är i mitt liv.
image14

Idag tog jag ett kort och det blev "Transformation" och läser man om det så står det såhär:

"Det är dags att släppa taget på djupet. Tillåt all smärta, sorg och svårighet att finnas, acceptera dess faktum. Det liknar upplevelsen Dautam Buddha hade när han efter år av sökande slutligen gav upp, medveten om att det inte fanns mer han kunde göra. Samma natt blev han upplyst. Transformation kommer, precis som döden, när det är dags. Precis som döden tar den dig från en dimension till en annan."

Det är precis så det känns, att jag står inför en transformation i livet och jag är därför inte ett dugg överraskad att just detta kortet kom upp idag.

Me love Osho Zen Tarot!

Kommentarer
Postat av: En annan..

Tack för tipset! Verkar väldigt intressant!!
Jag älskar att läsa "hemmapsykologi-böcker" och filosofiska böcker, det är så sällan jag har någon att diskutera dem med bara, det är lite trist. :( Ofta blir man ju alldeles uppfylld av det man har läst, och vill dela med sig på nåt sätt. Har du förresten läst "Munken som sålde sin Ferrari : en berättelse om att uppfylla sina drömmar och förverkliga sig själv"?
Jag brukar försöka omvända tankarna på panikångesten och agorafobin som något som är positivt, som får mig att tvingas tänka om, lyssna inåt och lära känna mig själv. Något som säger ifrån när jag inte lyssnar. Det känns lättare att förhålla sig till det, och varför just jag är "drabbad" då, tycker jag.
Ha en trevlig helg! :)

2007-08-11 @ 14:45:50
Postat av: Isolde

Nej, den har jag inte läst! Ska genast låna den. Tydligen hade jag inte den andra boken heller av Coelho hemma men jag ska låna den på biblioteket tänkte jag.
Ja, visst är det underbart att bli så där uppfylld. Som tur är har jag en god väninna att ventilera mina uppenbarelser och ingivelser med, min särbo är totalt ovetandes om den värld som jag upplever genom meditation t.ex. ;-)
Ensamt ibland faktiskt. Men samtidigt så kan man få en större förståelse för livet och den uppgift man har här. Har du läst Caroline Myss' böcker? Underbara!

2007-08-11 @ 18:55:36
Postat av: En annan...

Nej, jag har inte läst någon av hennes böcker.. Tack för ytterligare ett tips! :) Kan ju tipsa om att Paulo Coehlo´s böcker finns som pocket, kostar 36 kr på Bokus (per bok), finns även på Cdon, där kostar de 39 kr/st, men det är fri frakt till och med tisdag just nu. En annan författare som jag gillar är Gary Zukav. Har du läst något av honom då?
Har beställt en Tarot-kortlek nu också.. spännande! :)

2007-08-12 @ 14:37:32
Postat av: Isolde

Japp, Gary Zukav har jag läst en del av!! ;-)
Har du läst "Resan" av Brandon Bays?
Haha, rena rama bokklubben detta!!

2007-08-12 @ 18:17:56
Postat av: Isolde

Jättekul att du köpt Tarot-kortleken, rapportera sen när du gjort nån läggning o säg vad du tycker!!

2007-08-14 @ 13:07:03
Postat av: En annan...

"Resan" har jag inte läst, skriver genast ner titeln på min boklista. :)
Ja, jag längtar till den kommer! Den borde ju komma i veckan, fast jag vet inte om de brukar ta långt tid på sig att leverera.

2007-08-14 @ 19:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0