Om jag var säker

Inatt hade jag svårt att sova. Hela dan igår var ett enda stort känslokaos och det sätter såklart spår i sömnen. Men det har utkristalliserat sig några punkter som är väsentliga för mig i det här att flytta ihop igen.
  • Om jag var säker på att min självkänsla jag byggt upp under det här halvåret skulle finnas kvar - då skulle jag vilja flytta ihop med L.
  • Om jag var säker på att han inte skulle ge mig ett litet helsike när jag fick ett bakslag i panikångesten - då skulle jag vilja flytta ihop med L.
  • Om jag var säker på att jag inte skulle låta mig påverkas av hans negtivitet (som han själv säger kommer försvinna om vi bor i hus) - då skulle jag vilja flytta ihop med L.
  • Om jag var säker på att han älskade mig för den jag är med alla fel och brister - då skulle jag vilja flytta ihop med L.

Nu har jag brutit en helig regel - att inte blogga på jobbet. Men jag kunde inte hålla mig, var bara tvungen att få ur mig detta.
 
Ska försöka finna ro i ovissheten, vila i det okända och ta dagen som den kommer.


Kommentarer
Postat av: Tessi

Jag känner igen mig i det där med att inte vara säker och det är verkligen svårt att veta när man är säker.
Jag skickar en stor peppande kram!

2007-08-13 @ 10:22:16
Postat av: En annan...

Har du kommit fram till några svar än?
Tänker på dig och hoppas att du kommer fram till några svar!

2007-08-14 @ 19:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0