Fear - be gone!

Veckorna har gått otroligt fort efter semestern. Till största delen beror det nog på att J är tillbaka från sin pappaledighet, nu lär jag mig saker igen! Jätteroligt faktiskt. Varje dag så tackar jag min lyckliga stjärna för att jag har fått det jobb jag har, aldrig kunde jag väl tänka mig att min utbildning i kombination med mitt fritidsintresse (koda hemsidor, pyssla med PS, fotografera) skulle vara det som gjorde att jag hamnade där jag gjorde.

Livet är bra underligt. Tänk om jag bara kunde fått se lite skymt av den här framtiden när jag mådde som sämst....men det är väl så det är bara. Vi är här för att lära.

Mitt arbete med boken "Ingen panik" går framåt. Med stora steg! Äntligen har jag lyckats ta mig över spärren och hyperventilera ordentligt. För er som inte är insatta kan jag berätta att en del av rehabiliteringen är att utsätta sig för de fysiska symptom som kan orsaka/bidra till att man får panikångest. För min del har det varit yrsel och hyperventilering som varit de övningar som gett mig mest ångest.

Nu har jag alltså kommit så långt att jag kan hyperventilera en minut vilket gör mig omtöcknad och svimmningsfärdig men det underbara är att jag får ingen ångest längre! Det är en underlig känsla att bara låta känslorna komma och gå utan att bli rädd. Jag blir lika förvånad varje gång!

Att snurra på kontorsstol och få 100%-iga fysiska symtom är inte heller det nån match längre. Jag får ingen ångest av det heller!

image15


Att jag inte längre är så rädd för de fysiska symptomen gör det mycket lättare att vara på jobbet t.ex. Morgonångesten jag alltid känt är borta eftersom jag inte längre har nåt att frukta om jag inte behöver vara rädd för yrseln. Jag har lättare att koncentrera mig på jobbet och timmarna flyger iväg rent ut sagt. Dagarna och veckorna går enormt mycket fortare nu jag inte fokuserar på ångesten hela tiden.

Visst, det kommer bli bakslag framöver. Det VET jag, men för varje framgång så blir det ännu lite lättare att ta sig igenom svårigheterna man ställs inför.

Jag avslutar idag med en plus och minuslista...

+ mina framgångar med ångesten
+ har fått lön så jag kan betala mina mastodonträkningar den här månaden
+ att min tillsvidareanställning snart är i hamn?

- har en rotfylld tand som bråkar med mig så tandläkaren är ett måste....bläääää!!
- jag och L känns som en öppen historia som kan sluta hursomhelst just nu..
- the Big Boss kommer och hälsar på nästa vecka på jobbet, den veckan han måste meddela mig om uppsägning om han har tänkt å göra det...


Kommentarer
Postat av: malve

jättebra jobbat! härligt att det går framåt!
håller tummarna för ditt jobb.
började på en kommentar ang. din fråga, men jag skriver ett inlägg om det istället.

2007-08-25 @ 16:37:37
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Isolde

Jättebra! Jag ska be mannen i mitt liv att läsa det sen för han har verkligen ingen koll på hur andra har det...(inte jag heller för den delen).

2007-08-25 @ 16:58:09
Postat av: Stina

Ja, återigen slås jag av likheter... "min utbildning i kombination med mitt fritidsintresse (koda hemsidor, pyssla med PS, fotografera) skulle vara det som gjorde att jag hamnade där jag gjorde.".
Behöver jag säga det?! ;) Skulle kunna ha skrivit det själv..
Har jobbat mycket, och haft en massa annat runt omkring, därav min tystnad. I´ll be back!

2007-08-25 @ 17:54:44
Postat av: Isolde

Haha, ja där ser man!! Tvillingsjälar kanske?? ;-)

2007-08-25 @ 21:30:43
Postat av: Stina

Tja.. verkar ju nåt sånt! :) Att vi hade samma intressen och (förmodligen?!) jobbar med liknande saker trodde jag inte.. men, men.. det verkar så.. :)

2007-08-25 @ 23:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0