Duktig flicka

...har jag varit idag! Trots intensiv mensvärk har jag jobbat! Har haft med mig vetekudden på jobbet och snart vet hela företaget om min menscykel för varenda eviga gång jag är i fikarummet och värmer den så kommer nån och frågar vart jag har ont....haha.

Karlarna brukar inte fråga nåt mer när man sagt att man har mensvärk. Det kan få tyst på de flesta.
 ;-)

Det bästa av allt var att jag inte oroade mig en enda dag inför mensen. Den bara kom den här gången! Eftersom jag blivit liggandes  av smärtor tidigare så har det alltid varit en källa till oro att få mensen. Hur ska jag klara av ett jobb? Kommer de acceptera att jag är hemma en gång i månaden? Sådana tankar var fruktansvärt jobbiga när jag befann mig i studielivet, utan pengar, utan en plats i samhället.

Men tänk om jag insett att det går jättebra att ha ont på jobbet nu när jag ÄNTLIGEN lärt mig att ta tillräckligt mycket smärtstillande så jag iallafall kan stå lodrätt. Eftersom jag alltid haft otroligt svårt att stoppa i mig piller så har mensen alltid varit en  plåga...en kamp mellan ångesten att ta dem och smärtan i magen. Dubbel plåga faktiskt!

Så imorse när jag vaknade efter 7 timmars sömn och mensen kom helt obemärkt jublande jag inombords.

Jag vinner mark!

Kommentarer
Postat av: malve

Vad bra!!! :)
Jag hade också hemsk mensvärk tidigare men det blev mycket bättre efter jag fött barn. Skönt att bli av med det!

2007-08-07 @ 22:36:13
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: En annan...

Härligt!! :)
Det är ju knepigt det där med att ta piller, men ibland måste man ju inse att man faktiskt inte är dålig för att man gör det, utan att det är för ens eget bästa! Klart man ska ta Ipren eller vad man nu behöver om man har mensvärk! Tänk om karlar hade mensvärk, då skulle det nog finnas en uppsjö olika botemedel. ;)

2007-08-08 @ 07:03:04
Postat av: Isolde

Ja, det är ett elände. Som tur är har det blivit -lite- bättre över tiden. Men jag äter Citadon och innan jag litade på det var det för jävligt rent ut sagt. Nu kombinerar jag Citadon o Ipren i små mängder beroende på smärtan och kan iallafall stå på benen. ¨
Men fortfarande äter jag Ipren i halvor, känner mig säkrare då...knäpp som man e.

2007-08-08 @ 13:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0