Citalopram

Nu gör jag ett nytt försök, har i snart 2 veckor fått i mig hela 5 mg av Citalopramen. Och jag känner redan skillnad. Visserligen har jag haft några riktiga panikkänningar men det har varit hanterbart. Reagerar inte lika starkt på det längre. Känner mig mer motiverad än någonsin att få det här att fungera. Behöver en paus från ångesten känner jag och nu när jag har jobbet fixat så är jag inte lika känslig för att må dåligt. Men som sagt, på det hela taget känns det positivt!

Som ett exempel kan jag ta häromkvällen när jag höll på att köra över en cyklist som slängde sig över ett övergångsställe med dåligt lyse...i vanliga fall hade jag fått ett adrenalinpåslag som hette duga. Nu blev det mera "ojsan"...haha...dåligt exempel kanske? Men ni fattar...känner mig inte lika skör längre.

Och Lumie-lampan på jobbet är UNDERBAR! Visserligen kan jag känna mig lite torr i ögonen om jag har den för nära men deppet som ALLTID kommit vid 8-9 tiden på kvällarna är puts väck sen jag började använda den. Mörket är inte lika tungt längre, upplever det inte alls på samma sätt.

Så förkylning till trots är jag positiv!! Om den kommer sig av tillförda kemiska substanser eller inre styrka ger jag blanka fan i. Jag måste få styrka och kraft att ta mig vidare i livet nu. På ett eller annat sätt. Kanske kan detta hjälpa mig att våga försätta mig i den uppsjö av situationer jag undvikit de senaste åren.

Tillbaka till sängen och böckerna. Ganska skönt faktiskt.

Kommentarer
Postat av: malve

Det är samma medicin som jag äter. Jag tyckte att det blev jättestor skillnad.
Skönt att det går bra, hur mycket har du tänkt öka till?

2007-11-18 @ 16:39:51
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Isolde

10 mg :D

2007-11-18 @ 16:48:41
Postat av: Stina

Hoppas du är piggare idag!

Och hoppas att medicinen hjälper!

Kram!

2007-11-19 @ 19:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0